کمپانی اجاره خودرو هرتز سفارش خرید 100000 تسلا را در معامله‌ای به ارزش 4.2 میلیارد دلار داد. این بزرگ‌ترین سفارش خودروهای برقی است.

این خرید بخشی از طرح بلندپروازانه شرکت هرتز برای استفاده از خودروهای برقی در ناوگان خود است. این شرکت در بیانیه‌ مطبوعاتی خود اعلام کرد که اولین قسمت از سدان های مدل 3 تسلا برای اجاره از هرتز در بازارهای اصلی ایالات متحده و اروپا از اوایل ماه نوامبر در دسترس خواهد بود. این اعلامیه تنها چند ماه پس از ورشکستگی هرتز منتشر می‌شود.
همچنین صبح امروز گزارش شد که تسلا مدل 3 اولین خودرو برقی بود که در ماه سپتامبر در جدول فروش ماهانه در اروپا قرار داشت.
در اوایل ماه جاری ، این شرکت با وجود کمبود تراشه در بازار خودرو در سه ماهه سوم فروش بسیار خوبی را ثبت کرد.

هرکسی که یک تسلا از هرتز اجاره کند ، می‌تواند از شبکه 3000 سوپرشارژر شرکت در سراسر آمریکا و اروپا استفاده کند. هرتز می‌گوید در حال برنامه ریزی برای تکمیل این شارژرها با هزاران دستگاه خود است که در سرتاسر شبکه موقعیت مکانی آن پراکنده شده است.
هرتز در ماه مه سال گذشته پس از آنکه بازارها تحت تاثیر همه‌گیری شدید بیماری قرار گرفت ورشکست شد. این شرکت که بیش از صد سال قدمت دارد ، سرانجام به مبلغ 5.9 میلیارد توسط سرمایه گذاران  دوباره تامین مالی شد.
به گزارش بلومبرگ ، هرتز قصد دارد تقریبا همه 500000 اتومبیل و ون خود را برقی کند و سفارش تسلا شامل اولین بخش اصلی است.
مارک فیلدز ، مدیر عامل موقت هرتز در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت:" خودروهای برقی در حال حاضر جریان اصلی هستند و ما به تازگی شاهده افزایش تقاضا و علاقمندی جهانی هستیم.  هرتز جدید به عنوان یک شرکت حمل و نقل پیشرو خواهد بود.".